< Terug naar nieuws

De Morgen wint bronzen Effie Award voor Duidelijk-campagne

De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit. De Morgen is duidelijk in die doelstelling geslaagd en mocht een bronzen Effie in de categorie Long term campaign ontvangst in nemen voor z’n Duidelijk-campagne. 

 

Campagnebeeld Duidelijk De Morgen

De ambitie bij de start van de Duidelijk-campagne in het najaar van 2019 was om de meest digitale krant van Vlaanderen te worden. De doelstelling was om meer digitale dan papieren abonnees bereiken door lezers vaker de platformen van De Morgen te laten bezoeken. De campagne bleef trouw aan de merkessentie van de krant: content die helderheid brengt in chaotische tijden en viel op door de ‘always on’-aanpak.

 

Overtuigen met digitaal verhaal

Charlotte Ghekiere, Brand Manager De Morgen: “Bij de lancering van de campagne 'Duidelijk De Morgen' samen met Mortierbrigade wilden we een eenvoudige en tegelijk onderscheidende én opvallende imagocampagne neerzetten die perfect past bij De Morgen. Daarbij vertrokken we altijd opnieuw vanuit de kracht van ons product: kwaliteitsjournalistiek. Onze redactionele content - belangrijke actuele thema’s of onderzoeksdossiers - maakten we sterker met initiatieven die zorgen voor meer bereik en engagement. Van documentaires en gidsen tot recepten en podcasts. Het was onze uitdaging om lezers te overtuigen van ons digitaal verhaal en daar zijn we met deze campagne in geslaagd.”

De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit. Voor de editie van 2021 selecteerde een jury van 30 kenners uit het vakdomein 22 potentiële winnaars uit de 34 ingezonden cases. Nooit eerder konden de Effie Awards rekenen op zoveel ingezonden cases en finalisten. Editie 2021 is dan ook een mijlpaal voor de prestigieuze award.

Delen