< Terug naar nieuws

DPG Media en Mediahuis lanceren JOBAT, het talentnetwerk

DPG Media en Mediahuis lanceren JOBAT, het talentnetwerk

JOBAT

Precies vier maanden nadat DPG Media en Mediahuis aangekondigd hebben hun activiteiten binnen de Belgische job- en rekruteringsmarkt onder te brengen in een gezamenlijke joint venture werd vorige week het nieuwe JOBAT boven de doopvont gehouden. In aanwezigheid van zo’n 200 HR- en rekruteringsprofessionals hebben Mark Maldeghem, algemeen directeur van JOBAT, en zijn team hun ambitieuze project voorgesteld: krachtige media, slimme data en lokale expertise combineren tot performante oplossingen voor zowel nationale als regionale rekruteerders. In de komende weken zal het nieuwe aanbod geïntroduceerd worden bij werkgevers, vanaf begin 2020 zal de merkpositie van JOBAT worden verstevigd door een krachtige above the line campagne.

Het grootste bereik en een doorgedreven content en data aanpak

JOBAT, de samensmelting van vacature.com en Jobat.be, biedt werkgevers vandaag het grootste bereik aan dankzij het mediabereik van de belangrijkste print- en digitale nieuwsmerken van het land: Het Laatste Nieuws, De Morgen, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, De Standaard, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Dit uniek bereik gecombineerd met een kwalitatief contentaanbod en een intelligent gebruik van data geeft JOBAT de kracht niet alleen actieve maar ook latente jobzoekers te detecteren.

Christian Van Thillo, CEO DPG Media: “Dankzij deze krachtenbundeling zal JOBAT zich meer dan ooit kunnen profileren als de absolute referentie in de rekruteringsmarkt.”

JOBAT

Hét talentnetwerk voor werkgevers én kandidaten

Werkgevers hebben het steeds moeilijker om geschikte kandidaten te vinden. Het nieuwe JOBAT wil werkgevers voortaan nóg meer gaan ontzorgen door hen niet alleen te connecteren met de actieve maar vooral ook met de latente werkzoekenden. Met het mediabereik van de nieuwsmerken bereikt JOBAT dagelijks 67% van alle werkende en 99% van de Vlaamse nieuwslezer.

Rekrutering + employer branding + events

Rekrutering, employer branding en events zijn de drie pijlers van het product- en dienstenaanbod van het nieuwe JOBAT. Digitale en crossmediale rekruteringsformules bieden werkgevers de mogelijkheid snel kwalitatieve kandidaten te vinden voor hun vacature; met employer branding brengt JOBAT de verhalen en troeven van bedrijven bij de juiste profielen; en met de JOBAT-events krijgen rekruteerders de kans talent face-to-face te ontmoeten.

JOBAT

Mark Maldeghem, Algemeen Directeur JOBAT: “Door in het unieke JOBAT talentnetwerk aan de slag te gaan met loopbaan content, employer branding en slimme data, kunnen we op grote schaal talent detecteren en koppelen aan de juiste job of het juiste bedrijf. Werkgevers mogen dus van JOBAT nog meer kwalitatieve kandidaten verwachten op hun vacature en nog performantere employer branding oplossingen.”

Delen