< Terug naar nieuws

The Masked Singer is best bekeken VTM-programma ooit

The Masked Singer is best bekeken VTM-programma ooit

Historisch record van 2.110.316 kijkers voor de finale van afgelopen vrijdag
The Masked Singer

De finale van The Masked Singer zet een historisch record neer als best bekeken VTM-programma ooit. Met 2.110.316 kijkers (live+uitgesteld) voor de grote finale van afgelopen vrijdag 6 november is er geen enkel programma sinds de start van VTM in 1989 dat beter scoorde. Die eer stond tot nu toe op naam van Wedden Dat?, dat in 1989 2.092.000 kijkers haalde. Een record dat The Masked Singer nu heeft verbroken. De top 3 wordt vervolledigd door Gaston en Leo, die met de aflevering van 15 maart 1992 1.969.000 kijkers haalden. De finale van K3 Zoekt K3 staat op de 9de plaats van best scorende VTM-programma’s met 1.821.000 kijkers. 

Ook qua marktaandelen scoort The Masked Singer historisch, met voor de finale 76,6% op VVA 18-54 en zelfs 80,4% in de jongere doelgroep VVA 18-44. Er keken ondertussen ook al 905.000 Vlamingen (met 42,2% marktaandeel op VVA 18-54, live+uitgesteld) naar Behind The Mask - The Day After van zaterdag 7 november, waarin Sandra Kim, Giovanni Kemper en Kevin Janssens een inkijk gaven in hun parcours van The Masked Singer. 

Ten slotte zette The Masked Singer ook online sterke cijfers neer. In de Guessing Game op vtm.be werden de voorbije weken maar liefst 860.000 gokjes gewaagd. Behind The Mask op VTM GO haalde tot nu toe 1,6 miljoen views. The Masked Singer vraagt dus duidelijk om een tweede seizoen, en dat komt er ook.

Finalisten vanmorgen te gast bij Qmusic, Koningin Sandra Kim stelt nieuwe single ‘Who Are You’ voor

De drie finalisten Sandra Kim, Gio Kemper en Kevin Janssens waren vanochtend ook te gast bij Qmusic, waar ze samen met dj’s Maarten & Dorothee terugblikten op hun parcours. Winnares Sandra Kim bracht er ook voor het eerst live haar nieuwe single Who Are You, de titelsong van The Masked Singer, die door Regi onder handen werd genomen.

Maarten Janssen, channel manager VTM: “Het record van Wedden Dat? dateert uit de begindagen van VTM, toen er amper Vlaamse zenders waren, laat staan digitale televisie of streamingplatformen. Het leek dan ook bijna onmogelijk om dat 31 jaar oude record ooit nog te breken. Al van bij het begin in 1989 wil VTM ons leven kleuren. En daar is in deze donkere tijden duidelijk meer dan ooit nood aan. Het is fantastisch om te zien dat we met de finale van The Masked Singer zoveel Vlamingen hebben kunnen beroeren.”

Davy Parmentier, creatief directeur VTM: “Toegegeven, ook wij keken vreemd op toen we voor het eerst kennismaakten met dit geflipte format. Maar risico's nemen, durven vernieuwen en dat met de beste mensen in het vak levert duidelijk op. The Masked Singer is het best bekeken VTM-programma ever. Een dikke dankjewel aan iedereen die dit mee mogelijk heeft gemaakt! We beginnen dan ook onmiddellijk met de voorbereidingen van een nieuw seizoen. En dat belooft nog spannender te worden dan het eerste. Want we kregen de voorbije weken veel spontane sollicitaties binnen, vaak uit onverwachte hoek. Wie van hen straks ook effectief in zo'n pak gaat kruipen, is uiteraard top secret.”

Delen