< Terug naar nieuws

Verraderlijk veelzijdig voorjaar bij VTM, VTM 2 en VTM GO

Verraderlijk veelzijdig voorjaar bij VTM, VTM 2 en VTM GO

21 fonkelnieuwe programma’s kleuren het scherm met mysterie, show, spel en (life changing) reality
Voorjaar VTM

VTM, VTM 2 en VTM GO zijn klaar voor een voorjaar vol verrassingen. De zenders en het gratis online streamingplatform pakken de komende maanden samen uit met maar liefst 21 fonkelnieuwe programma’s. VTM staat klaar met de allergrootste shows en stelt verschillende gloednieuwe programma’s voor. VTM 2 laat kijkers wegdromen van weelderige luxe en stapt ook met beide voeten in het échte leven van straffe mensen met straffe verhalen. VTM GO zet zijn succesvolle koers verder en introduceert in 2022 het label VTM GO SHORTIES, als verzameling voor de exclusieve, korte ‘midform’-programma’s op maat van de online kijker.

Met haar family of channels zette VTM in 2021 het meest succesvolle najaar ooit neer. De zenders waren samen goed voor 39,5% marktaandeel, een stijging van 0,6% t.o.v. de lancering in 2020 en maar liefst 1,5% in vergelijking met het pré-coronajaar 2019. Het najaar van moederschip VTM steeg van 24,9% in 2019 door naar 25,6% in 2021, met o.a. The Voice van Vlaanderen, K2 zoekt K3 en Camping Coppens als absolute kijkcijfertoppers.

VTM brengt de grootste shows op het scherm, met een meeslepende rollercoaster van familie-entertainment, life changing reality en verraad

Voorjaar VTM

VTM pakt uit met een bijzonder veelzijdig voorjaar vol verrassingen en 11 kleppers van nieuwe programma’s. Zo barst naast The Masked Singer een nieuw mysterie los in De Verraders. Daarin geven 18 Bekende Vlamingen vuil spel vrij spel om de verraders in het gezelschap te ontmaskeren. In de spelshow I Can See Your Voice draait alles om 7 performers en de vraag: zingen ze echt of zingen ze slecht? Ook Welkom in de Familie hult zich in mysterie, met Julie Van den Steen die onbekende Vlamingen een totaal nieuwe identiteit laat aannemen.

Voorjaar VTM

Met Marble Mania brengt VTM een gezellige familieavond vol spanning, sensatie en knikkerplezier voor het hele gezin. En ook de fictiereeks Glad IJs staat garant voor humor en suspense, met een absolute topcast. Daarnaast pakt VTM uit met life changing realityprogramma’s. In De Grote Jobswitch laat Nora Gharib 5 Vlamingen een radicale carrièreswitch maken en Nathalie Meskens geeft in Paradijs Zoekt Personeel de leukste job ter wereld weg: een paradijselijk hotel uitbaten in Zanzibar.

Voorjaar VTM

Verder zoomt VTM in op pakkende verhalen en human interest. Lieven Scheire en Frances Lefebure komen in DNA Scheire & Frances alles te weten over menselijke genetica. Vrederechters zet 8 karaktervolle vrederechters uit heel Vlaanderen in de spotlights. En ook Luk Alloo is terug met Zo Alloo, waarin hij de verrassende wendingen belicht in het leven van getuigen die hij eerder interviewde. In Sergio Over De Grens reist Sergio Herman met bekende Vlamingen naar de lekkerste uithoeken van Europa en daarbuiten. Een trip waarop de chef en zijn gasten elkaar voortdurend tegenkomen.

Maarten Janssen, channel manager VTM: “VTM is de onbetwiste marktleider bij de 18- tot 54-jarigen. Nergens anders krijgt de kijker dezelfde garantie op topentertainment als bij VTM, zowel tijdens de week als tijdens het weekend. Het voorjaar van VTM zit dan ook traditiegetrouw boordevol show, ontspanning en muziek, maar daar voegen we nu nog een dosis spanning, verrassing en mysterie aan toe. Het beloven boeiende tv-avonden te worden!”

Davy Parmentier, creatief directeur: "Dit voorjaar pakken we bij VTM, VTM 2 en VTM GO uit met 21 nieuwe programma’s. Een combinatie van internationale succesformats en eigen ontwikkelde programma's. We gaan voor tv die de kijker naar het puntje van zijn stoel brengt, met heel wat mysterie en verrassing. Tv waarbij je ogen tekort komt. Niets is wat het lijkt. We zijn heel fier dat we kunnen uitpakken met het meeslepende spel De Verraders. Gevestigde waarden werden bovendien tegen het licht gehouden en grondig vernieuwd. En we zijn blij dat we met een heleboel nieuwe productiehuizen kunnen samenwerken voor de SHORTIES op VTM GO.

Van weelderige luxe tot onvervalste reality bij VTM 2

VTM   2

Weelderige luxe meets de onvervalste reality bij VTM 2. De zender trekt opnieuw resoluut de kaart van echte verhalen die uit het leven gegrepen zijn en brengt verrassende nieuwe programma’s in een mix met bewezen successen. Volledig nieuw is Welkom bij Botanic Sanctuary Antwerpen, dat de kijkers exclusief meeneemt achter de schermen van het meest exclusieve sterrenhotel van de Benelux in hartje Antwerpen. Wegdromen kan ook in het nieuwe seizoen van Villa Zuid-Afrika, waarin Kathleen Aerts en haar gezin de camera’s toelaten tijdens de loodzware verbouwingen van hun Droom-guesthouse.

In Dat Eet Dan Gelukkig Zijn trekt de onversneden Bockie De Repper op culinaire queeste doorheen het land om aan te schuiven aan de keukentafel van de gewone Vlaming. Daar stelt hij de vragen die niemand anders durft te stellen. In De Grootste Lefgozer gaat VTM 2 dan weer op zoek naar de grootste durfal van het land. Koen Wauters is er alvast één, want hij wordt in Wauters in de Woestijn gevolgd tijdens zijn loodzware Dakar-race.

Nog meer reality is er met het nieuwe seizoen van De Vuilste Jobs van Vlaanderen en Lady Truckers. VTM 2 blijft ook het allerbeste voetbal brengen in de Champions League, waarin de 16 beste ploegen van Europa het tegen elkaar opnemen. En natuurlijk ook dé sporthype van het moment: Darts! Vlaanderen raakte massaal verslingerd aan het verslavende spel. Na het succesvolle BV Darts in het najaar zal donderdagavond, oftewel donderdarts, dit voorjaar ingevuld worden met de Darts Masters en de Premier League. 

Kristine Willems, channel manager VTM 2: “Met VTM 2 zijn we erin geslaagd om het voorbije anderhalf jaar stelselmatig een vast publiek op te bouwen, dankzij nieuwe lokale programma's. Programma's die ons laten binnenstappen in intrigerende werelden. VTM 2 heeft op die manier een ‘smoel’ gekregen en zit stevig op het traject om een grote tweede VTM-zender te worden. Dit voorjaar staat VTM 2 er opnieuw met een gedurfd aanbod, vol intrigerende reality, sport, adrenaline, straffe verhalen en straffe mensen."

VTM GO zet nog meer in op exclusieve ‘midform’-programma’s onder het nieuwe label VTM GO SHORTIES

VTM GO

VTM GO blikt terug op een bijzonder succesvol 2021, waarin het zijn marktleiderschap als grootste lokale streamingdienst wist te versterken. VTM GO palmde een sterke 54% marktaandeel in en haalde met zijn programma’s maar liefst 178 miljoen views. En ook voor 2022 staan de ambities strak. VTM GO lanceert vanaf vandaag het label VTM GO SHORTIES en zet zo nog meer in op eigen ‘midform’-programma’s: korte programma’s op maat van de online kijker.

De grootste programma’s bij VTM en VTM 2 kennen een vervolg op VTM GO. Zo werpt Behind The Mask een blik achter de schermen van The Masked Singer en ontrafelt Nicolas Caeyers in De Verraders: De Aftocht alle geheimen van de verbannenen uit De Verraders. Nicolas gaat bovendien in We Like To Party naar de leukste party’s in Vlaanderen. Hij doet er babbels met de feestbeesten en laat hen gekke opdrachten uitvoeren. In De Vuilste Jobs VIPS zijn het voor één keer bekende Vlamingen die ‘de vuilste jobs van Vlaanderen’ opknappen.

VTM GO brengt ook een nieuw seizoen van het populaire Vloglab en keert terug met nieuwe afleveringen van Up To Date, dat langsgaat bij bekende koppels die de liefde vonden dankzij een VTM-programma. Daten staat ook centraal in Wist Je Date. Vrijgezellen laten hun online leven op tafel gooien nog voor ze elkaar voor het eerst hebben ontmoet. Ook volledig nieuw is Time To Match, waarin drie spelers zo goed mogelijk het juiste verhaal met de juiste persoon moeten matchen. In het nieuwe Security Checkers proberen Arno the Kid en Gerben Tuerlinckx ten slotte binnen te breken op enkele goed beveiligde locaties. Lukt het hen om de securitymaatregelen te omzeilen?

Calogero Macaluso, Directeur Streaming en Marketing: ”VTM GO bereikt steeds meer mensen in Vlaanderen en dan vooral jongeren. Die jonge streamers kijken steeds vaker naar kortere formats, meestal via hun smartphone. Daar zet VTM GO voluit op in onder een gloednieuw label: VTM GO SHORTIES. Met SHORTIES brengen we nog meer kortere content op maat van jonge, online kijkers. Zo blijft VTM dé voortrekker op het vlak van online video.”

Delen